הקמת אתרים

קידום אתרים בתחום תחרותי

קידום אתרים בתחום תחרותי הוא מלאכה אשר לא כל חברת קידום יכולה להתמודד עמה בהצלחה. במקרים רבים, לקוח בענף תחרותי נאלץ להתמודד עם שחקנים חזקים וותיקים אשר זיהו זה מכבר את הפוטנציאל של הענף והשיגו בו דריסת רגל לאורך השנים. אולם, לא מדובר במשימה בלתי אפשרית. גם בתחומים תחרותיים במיוחד, עבודה נכונה אשר מבוססת על הפרמטרים העדכניים ביותר של מנועי החיפוש תוכל להניב תוצאות מרשימות. 
 
כיצד עושים את זה? ובכן, הנה כמה דוגמאות לטכניקות עבודה במסגרת קידום אתרים בתחומים תחרותיים. על מנת שהדברים יהיו ברורים, נשתמש ברשימה קצרה זו בדוגמה לקידום חנות תכשיטים ווירטואלית. ראשית, הנה כמה נתונים מרכזיים אודות ענף התכשיטים במרחב המקוון. היקף החיפושים החודשים לביטויי מפתח בתחום התכשיטים בישראל הוא (שנת 2015):
 
 
הנתונים הללו, אשר מספרים את הסיפור כולו, מעידים על התחרות הגבוהה סביב צרכנות התכשיטים ברשת בישראל. יתרה מכך, הם רק מעט המחזיק את המרובה. לצדם ישנם עוד עשרות ביטויים שונים וספציפיים אשר התחרות עליהם איננה פשוטה.
 

בניית אתר אינטרנט איכותי עם התאמה מושלמת לגולשים ומנועי חיפוש

כל פרויקט קידום אתרים באינטרנט דורש שהאתר יהיה מותאם לחוויית המשתמש הטובה ביותר ויכלול תוכן ברמה גבוהה. ככל שמדובר על קידום בתחום תחרותי, הדברים נאמרים ביתר שאת. על מנת שקמפיין הקידום יגרוף הצלחות יש לנקוט במדיניות של "אפס סובלנות" כלפי אופטימיזציה לאתר, חוויית משתמש, תוכן איכותי ומקורי, מחקר מילות מפתח, קוד נקי ועוד. 
 

התמקדות בביטויי זנב ארוך לצד הביטויים המרכזיים

לצד הביטויים המרכזיים והתחרותיים מכל ("טבעות אירוסין"), יש לא מעט ביטויים קטנים אשר היקף החיפושים עבורם קטן משמעותית. לדוגמה, "חנות תכשיטים באינטרנט" (20 חיפושים בחודש), "כמה עולה טבעת יהלום?" (20 חיפושים), עגילי יהלומים (320 חיפושים) וכדומה. הביטויים הללו יכולים לייצר תנועת גולשים איכותית מצד לקוחות ממוקדים וכן להגביר את המוניטין של האתר גם בביטויי המפתח ה"רחבים". פרויקט של קידום אתרים בתחום תחרותי כולל התמקדות רוחבית בביטויי מפתח ארוכים (ובשפה מקצועית - בעלי "זנב ארוך"). 
 

ניהול קמפיין קידום ממומן במקביל לקידום אורגני

קידום ממומן הוא דרך נהדרת לייצר תנועת גולשים לאתר גם בתחומים תחרותיים במיוחד. אמנם הקמפיין הממומן דורש השקעה כספית מיידית, אך יש לו יתרונות רבים. ראשית, הוא מספק כניסת גולשים מיידית ללא המתנה. שנית, קמפיין ממומן יכול לחשוף מידע רלבנטי לגבי ביטויי מפתח איכותיים, דפי נחיתה טובים באתר, אחוזי נטישה גבוהים, אחוזי שהייה ועוד. הפרמטרים הללו מאפשרים לנתח את התקדמות הקמפיין ולא אחת פרסום ממומן במנועי חיפוש מתכתב עם קידום אתרים אורגני ומשפר את דרכי הפעולה תוך כדי תנועה. למשל, ייתכן בהחלט שחנות תכשיטים מסוימת תזהה שלמרות שהיא משקיעה בקידום עמוד "טבעות יהלומים", היא מתקשה לייצר לקוחות כי הגולשים נכנסים ונוטשים את האתר בעמוד זה. כלומר, הקמפיין הממומן יכול להוות אינדיקציה שיש לשפר את הנראות של העמודים הרלבנטיים. זוהי כמובן רק דוגמה אחת מיני רבות. 
 

ניהול מערך קישורים 

ניהול מערך קישורים הוא חשוב לכל קמפיין קידום אתרים ובפרט לגבי קידום אתרים בתחומים תחרותיים. מבחינה זו, יש לדאוג לאיזון מושלם בין איכות לכמות. כלומר, לבנות מערך קישורים חיצוניים לאתר (Backlinks) תוך כדי חשיבה אסטרטגית מקצועית. היתרון הוא שבתחומים תחרותיים ישנן נישות לא מעטות אשר משיקות לנושא המרכזי וניתן לייצר בקלות שיתופי פעולה איכותיים. לדוגמה, חנות תכשיטים ווירטואלית יכולה לקבל קישורים משורה ארוכה של עסקים בתחומים כמו אופנה, בגדים, נעליים, לייפסטייל, חתונות, אירועים, מעצבים, צורפים ועוד. 
 

פעילות ברשתות חברתיות

קידום אתרים בתחום תחרותי משתפר מאד כאשר נעשית עבודה עקבית ומסודרת מול רשתות חברתיות. יתרה מכך, היות שתחומים תחרותיים הם בראש ובראשונה ענפים אשר העיסוק בהם רב, ללא נוכחות ברשתות חברתיות הקמפיין עלול שלא להתרומם. מדובר ביתרון נהדר שכן כאשר השיח ברשת הוא ער ותוסס, קל לייצר נוכחות אפקטיבית בקהילות ווירטואליות. למשל, קבוצות בפייסבוק אשר עוסקות באופנה, פורומים באתרי חתונות ואירועים וכדומה. הפעילות ברשתות החברתיות מייצרת תנועה לאתר, משפרת את המוניטין של המותג, ונספרת על ידי מנועי החיפוש. 
 
 
 
מאמרים:
שרותי אירוח אתרים
קידום אתרים SEO
הקמת אתרי אינטרנט מקצועיים
שירותי מחשוב ענן לארגונים
שלטים ככלי שיווקי
כתיבת תכנים באתרי אינטרנט