הקמת אתרים

כתיבה שיווקית באינטרנט

עם למעלה מ-5 מיליון גולשים ביום, ברור שהרשת היא פלטפורמה נהדרת לשיווק. אין ספור עסקים בישראל נכנסו כבר למשחק הווירטואלי והאינטרנט התמלא באתרים תדמיתיים, חנויות ווירטואליות, פורטלים מקצועיים, מגזינים, בלוגים ועוד ועוד. 
נשאלת השאלה, איך מתמודדים באתר אינטרנט עם כתיבת תוכן ובפרט עם הצורך בתוכן שיווקי. כלומר, כיצד מייצרים טקסטים שגם מנוסחים היטב, גם מצליחים לעניין את הגולשים, גם מביאים אותם לבצע פעולות אקטיביות וגם מתממשקים עם מנועי החיפוש (ומסייעים לאתר לטפס מעלה מעלה). התשובה לכל אלה נעוצה כמובן בכתיבה שיווקית מקצועית. 
 
כתיבה שיווקית באינטרנט איננה כתיבה רגילה. היות שהרגלי הצריכה של הגולשים ברשת שונים באופן מהותי מקריאת עיתונים או צפייה בטלוויזיה, גם כתיבה שיווקית באינטרנט מתכתבת (תרתי משמע) עם פרמטרים ייחודיים. ברשימה קצרה זו נעסוק בחמש דוגמאות לכך ובואו נצא לדרך!
 

כתיבה שיווקית באינטרנט על בסיס מילות מפתח

מילות מפתח הן צירופי ביטויים שהגולשים מקלידים במנוע החיפוש של גוגל. למשל, אדם שנתקע מחוץ לביתו לא יחפש בגוגל את "אבי הפורץ" אלא "מנעולן בחולון". לכן, אם אבי הפורץ רוצה להשיג לקוחות באמצעות נוכחות ווירטואלית אפקטיבית, כתיבה שיווקית באינטרנט מבחינתו תתמקד באופן שבו הגולשים מחפשים את השירותים שלו ברשת. דהיינו, "פריצת דלת בחולון", "פורץ בחולון", "פריצת רכב בחולון", "מנעולן חירום בחולון" והתמונה ברורה. אמור מעתה, כתיבה שיווקית באינטרנט היא כתיבת תוכן מבוססת מילות מפתח. 
 

רלבנטיות – על מה אתם מדברים בעצם?

הגולשים באינטרנט מזנקים ללא עכבות בין האתרים השונים וחשוב מאד שהטקסטים שלכם יהיו רלבנטיים כמה שיותר. רלבנטיות באה לידי ביטוי בין השאר בהתאמה מושלמת בין התוכן לבין הביטויים שאליהם הוא פונה, סינרגיה בין הכותרת הראשית לגוף הטקסט (ובין כותרות המשנה לפסקאות), פתיחה ממוקדת, סיכום מסודר וכיוצא בזה. 
 
שימו לב, מנועי החיפוש של גוגל מדרגים אתרים על בסיס טקסטים רלבנטיים והם יודעים לזהות את ההתאמות הללו בעזרת עשרות ואף מאות פרמטרים שונים. כן, גם בעברית. בכל כתיבת תוכן לאתרים, ובפרט בכתיבה שיווקית, רלבנטיות היא מילת המפתח.  
 

לזהות את הצורך של הגולשים

כתיבה שיווקית עוסקת בצורך של הלקוח ומספקת לו מענה. בעניין זה, יש להבחין היטב בין צרכים פונקציונאליים לצרכים רגשיים. רגע, מה? ובכן, הנה הסבר. אדם שרוצה לעשות דיאטה מעוניין מבחינה פונקציונאלית להשיל ק"ג מגופו, אולם ברמה הרגשית הוא לא מסתכל על המשקל אלא מחפש להרגיש טוב יותר עם עצמו. על כן, כתיבה שיווקית באינטרנט לאתר שעוסק בתזונה נכונה תדבר באלמנטים רגשיים. "רוצים להרגיש טוב יותר?", "ללכת לים בכיף?", "החתונה מתקרבת?". הגולשים רוצים להרגיש שהעסק מבין אותם, וככל שהטקסטים יעמדו בדרישה הזו, כך יחסי ההמרות של האתר יצמחו בהתאמה. 
 
כתיבה שיווקית באינטרנט שונה מכתיבה שיווקית במקומות אחרים
כתיבת תוכן שיווקי באינטרנט איננה זהה כמובן לכתיבת תוכן שיווקי במדיות פרסום אחרות. היות שהגולשים מבלים זמן קצר בלבד באתרי אינטרנט, ולעיתים מדובר על שניות ספורות בלבד, הטקסטים השיווקיים חייבים להיות ממוקדים ואיכותיים ככל הניתן. זכרו את הכלל – יותר זה פחות (Less is More). מיותר לציין כי גם בתוך האינטרנט יש סגנונות שונים. למשל, כתיבה שיווקית לאתר תדמית לא דומה לכתיבת טקסטים שיווקיים בחנות ווירטואלית והדברים ברורים. 
 

אמינות

האינטרנט הוא מקור מידע אשר אמינותו ואיכותו נמצאות כל הזמן במגמת עלייה. עם זאת, הגולשים יודעים היטב שעסקים באינטרנט אינם פועלים בהתנדבות וכמו כל לקוח הם תמיד מחפשים את הקץ'. "מה הם לא מספרים לי?", "איפה האותיות הקטנות" וכו' וכו'. אמינות באינטרנט היא פרמטר חשוב מאין כמוהו והדברים רלבנטיים ביתר שאת לגבי כתיבה שיווקית. 
 
הימנעו מכתיבת טקסטים "מכירתיים" מדי והעניקו לגולשים תחושה של מקצועיות ושקיפות. כלומר, השקיעו מאמץ בלהוכיח מדוע אתם מומחים בתחומכם, ופחות בקלישאות שיווקיות בולטות כמו החברה הטובה בעולם, המוצר המושלם, הכי זולים וכו'. מחקרים אודות כתיבה שיווקית באינטרנט העלו פעם אחר פעם את המסקנה האחת והיחידה – גולשים מעדיפים תוכן איכותי ומקצועי על פני תוכן שיווקי בולט לעין. 
 

לסיכום, 

כתיבת תוכן היא איננה משימה פשוטה והדברים נכונים גם לגבי כתיבה שיווקית. מומלץ תמיד להיעזר באנשי מקצוע אשר מכירים היטב גם את המילה הכתובה וגם את הרשת. כתיבה שיווקית נכונה ואיכותית עשויה בהחלט להיות ההבדל שבין הצלחה לכישלון, ואם בכל זאת אתם מחליטים לעשות את זה לבד מומלץ לפחות שתתייעצו עם מומחה. כזה שיידע כיצד להכווין אתכם ויספק מענה מבחינת עריכת תוכן לאחר הכתיבה (תוך כדי יצירת אופטימיזציה מושלמת לרשת). 
 
מאמרים:
שרותי אירוח אתרים
קידום אתרים SEO
הקמת אתרי אינטרנט מקצועיים
שירותי מחשוב ענן לארגונים
שלטים ככלי שיווקי
כתיבת תכנים באתרי אינטרנט