הקמת אתרים

איך בונים נכון קטלוג בחנות ווירטואלית

בניית חנויות ווירטואליות היא מתודולוגיה שהולכת ומתקדמת כל הזמן. אפשר להסביר את זה אפילו על ידי דוגמה פשוטה. נסו לגלוש לחנויות ווירטואליות שהושקו לאוויר (ולא שודרגו) לפני שנתיים, והיכנסו לאחר מכן לחנות ווירטואלית חדשה. העיצוב, חוויית המשתמש, הקטלוגים והתוכן. אין בכלל מה להשוות. בכתבה הבאה נדבר על אחד הנושאים שעברו את המהפכה הגדולה ביותר בתחום והוא הקטלוגים הווירטואליים. איך בונים נכון קטלוג לחנות באינטרנט? על מה חשוב לשים דגש? כיצד מוודאים שהקטלוג אכן מניע לפעולה? מה צריך לדעת על התוכן והתמונות? הנה שלושה טיפים מצוינים. 
 
תמונות איכותיות וכמה זוויות
באינטרנט, כמו בכל מדיום, תמונה שווה אלף מילים. בכל הנוגע לחנויות ווירטואליות הדברים נאמרים ביתר שאת. אם ניקח למשל חנות תכשיטים שמציעה לגולשים קטלוג של טבעות אירוסין, רק תמונות מושכות ואטרקטיביות יצליחו להניע לפעולה. להביא את הגולש לבצע רכישה און-ליין או לכל הפחות לבוא לחנות ולבקש להתרשם מפריט כזה או אחר. 
 
עד לא מזמן התחרות באינטרנט בישראל לא הייתה כה גדולה ובעיקר מבחינת חנויות וירטואליות. הן משום שהגולשים היו סקפטיים לגבי קנייה באינטרנט והן בשל חסמים טכנולוגיים כאלה ואחרים. בימינו זהו שיר אחר לגמרי. הגולשים לא חוששים לקנות באינטרנט והתחרות הגדולה הולידה פיתוחים טכנולוגיים מרהיבים. השקעה בתמונות לקטלוג בחנות ווירטואלית לא יכולה להתבסס על צילומים ביתיים. ככל שהחנות תשקיע יותר בתמונות, כולל עריכה בפוטושופ ואלמנטים וויזואליים נוספים, כך גדלים בהתאמה הסיכויים להצלחתה ברשת. 
 
בניגוד לחנות פיסית שבה הלקוח יכול לראות את המוצר מכל זווית אפשרית (ואף להרגיש אותו), חנות אינטרנט היא מדיום דו-ממדי. על מנת להתמודד עם האתגר הזה קטלוגים מקצועיים מאפשרים גם צפייה במק"טים מכמה זוויות שונות. אם נחזור שוב אל חנות התכשיטים שלנו, קטלוג ווירטואלי מקצועי יגיש לגולש תמונות של טבעות אירוסין ממספר זוויות. אם התמונות תהינה מקצועיות ואיכותיות האפקט יהיה בהתאם. בקטלוגים מושקעים יותר ניתן למצוא סרטוני ווידאו או תמונות באנימציית תלת מימד. 
 
תוכן איכותי
קטלוג ווירטואלי הוא לא מקבץ אקראי של תמונות. היות שהחנות הווירטואלית היא מוקד המידע היחיד של הגולש, והיות שאיש מכירות לא יכול לפנות לכל אחד ואחד מהלקוחות שנכנסים לאתר בנימה אישית, יש להשקיע בקופירייטינג יצירתי. טקסט שיווקי מניע לפעולה שכולל תיאור מוצר ומפרט עדכני. מומלץ לא להעתיק את המפרט והתיאור מהיבואן אלא להשקיע בתכנים מקוריים. תכנים שמוגנים בזכויות יוצרים ומאפשרים לחנות לייצר בידול לעומת מתחריה. 
 
מוצרים נלווים
כמעט כל חנות מציע לא רק מוצר אחד אלא גם מוצרים משלימים. לדוגמה, חנות תכשיטים שמוכרת טבעות אירוסין יכולה לאפשר להשלים את המראה עם שרשראות, צמידים, עגילים וכו'. קטלוג ווירטואלי שמגיש לגולשים חוויית משתמש עם מוצרים נלווים יכול להגדיל את היקף המכירות. במיוחד אם המוצרים הנלווים מוגשים במחירי מבצע אטרקטיביים לרוכשים פריט אחד או יותר. 
 
 
מאמרים:
שרותי אירוח אתרים
קידום אתרים SEO
הקמת אתרי אינטרנט מקצועיים
שירותי מחשוב ענן לארגונים
שלטים ככלי שיווקי
כתיבת תכנים באתרי אינטרנט